č. | Název | Popis | |
---|---|---|---|
1 | Barevný odstín | Vytvořte demonstrační program umožňující interaktivní volbu barevného odstínu z barevných modelů RGB, HSV, HLS. Realizujte jej ve 24 bitové grafice. |
|
2 | Plošné objekty |
Napište program, který umožní kreslení plošných objektů (obdélník, kružnice, trojúhelník), jejich pohyb, změnu jejich velikosti a otáčení. Program musí umožnit vymazání, uložení nakresleného obrazu do souboru, jakož i jeho zpětné načtení. Program musí být maximálně přátelský k uživateli a informovat jej o probíhajících či neprobíhajících činnostech. Postup:
|
|
3 | Šrafování objektu | Napište program, který simuluje opakované vkládání obrazce a šrafování jeho vnitřní plochy. Posup: a) Pomocí levého tlačítka myši či libovolné klávesy jsou na pracovní plochu vkládány body. b) Po stisku pravého tlačítka myši či jiné libovolné klávesy je při existenci tři a více bodů vykreslen, spojením složených bodů v daném pořadí, obrazec. Poté je jeho vnitřní plocha vyšrafována. c) Návrat do bodu 1 nebo ukončení programu. Pozn. Pohyb po pracovní ploše je simulován myší nebo kurzorovými klávesami. |
|
4 | Beziérovy křivky | Vytvořte interaktivní editor na kresbu Bézierových křivek. Součástí řešení je znázornění konstrukce křivky dělením a zvýšení stupně polynomu. V programu lze měnit polohu řídících bodů a zobrazovat řídící polynom. |
|
5 | B-spline křivky | Vytvořte interaktivní editor na kresbu B-spline křivek.V programu lze měnit polohu řídících bodů a zobrazovat řídící polynom. Také lze měnit násobnost řídících bodů. |
|
6 | NURBS | Vytvořte interaktivní editor na kresbu neuniformních racionálních B-spline křivek (NURBS).V programu lze měnit polohu řídících bodů a zobrazovat řídící polynom. Také lze měnit násobnost a váhové koeficienty řídících bodů. |
|
7 | Hra - Asteroid | Vytvořte jednoduchou hru ve stylu "Asteroids" Na obrazovce se pohybuje raketka. Ovládá se rotací doprava/doleva kolem své osy + směr vpřed. Na obrazovce prolétávají asteroidy ohrožující raketku(kolize = ztráta života). Raketka může střílet a ničit asteroidy. Po rozstřelení asteroidu se rozpadne zasažený asteroid na vícero menších kousků. Menší kousky se z původního rozletí náhodně všemi směry. Nejmenší kousek po zásahu již zmizí. Úkolem hráče je odstranit z obrazovky všechny asteroidy beze ztráty života. Asteroidy i raketka se na obrazovce pohybují cyklicky, tzn. že po vylétnutí z okraje obrazovky se objeví na druhé straně. |
|
8 | Hra - Arkanoid | Vytvořte jednoduchou hru ve stylu Arkanoid/Bouráni zdi. Ve spodní části obrazovky je pálka odrážející míček, který rozbíjí zeď z cihel umístěných v horní části obrazovky. Účelem hry je míčkem rozbít celou zeď. Pokud míček "spadne" dolů z obrazovky, hráč ztrácí život.Vytvořte speciální funkce, které se objeví jako padající předměty po rozbití některé definované cihly. Speciální funkce se aktivuje po "sebrání" padajícího předmětu pálkou. Speciální funkce: prodloužení pálky, zkrácení pálky, zrychlení pohybu míčku, zpomalení pohybu míčku, přidání života, odebrání života, případně další (minimálně však tři). |
|
9 | Hra - Tetris | Vytvořte jednoduchou hru "Tetris" .Skládáním zdi z padajících cihliček předem definovaných tvarů |
|
10 | Grafický editor | Vytvořte jednoduchý grafický editor, který bude podporovat kreslení grafických primitiv a jejich vyplňování. Pro vykreslování čar použijte Bresenhamův algoritmus, ostatní základní grafické primitivy mohou být vykresleny standardními funkcemi. |
|
11 | Animace pohybu 1. | Vytvořte animaci - válení kružnice po přímce. |
|
12 | Animace pohybu 2. | Vytvořte animaci - válení přímky po kružnici |
|
13 | Animace pohybu 3. | Vytvořte animaci - válení dvou kružnic. |