č. | Název | Popis | |
---|---|---|---|
1 | Bezierovy plochy | Vytvořte interaktivní editor na kresbu Bézierových ploch + viditelnost, menu editoru bude obsahovat: výmaz, uložení, načtení obrazu, položku pro ukončení programu, pohyb, změnu velikosti a rotaci plochy, promítání. |
|
2 | B-spine plochy | Vytvořte interaktivní editor na kresbu B-spline ploch + viditelnost, menu editoru bude obsahovat: výmaz, uložení, načtení obrazu, položku pro ukončení programu, pohyb, změnu velikosti a rotaci plochy, promítání. |
|
3 | NURBS plochy | Vytvořte interaktivní editor na kresbu NURBS ploch + viditelnost, menu editoru bude obsahovat: výmaz, uložení, načtení obrazu, položku pro ukončení programu, pohyb, změnu velikosti a rotaci plochy, promítání. |
|
4 | Mandelbrotova mn. | Vytvořte program pro interaktivní generování Mandelbrotovy množiny. Všechny parametry pro generování musí být možné interaktivně zadávat a měnit. |
|
5 | Generování textury | Vytvořte program pro interaktivní generování textury metodou přesouvání prostředního bodu. Všechny parametry pro generování musí být možné interaktivně zadávat a měnit. |
|
6 | Textura dřeva | Vytvořte program pro interaktivní generování textury dřeva. Využijte Perlinovu funkci.Všechny parametry pro generování musí být možné interaktivně zadávat a měnit. |
|
7 | 3D objekty | Vytvořte program pro zobrazování 3D těles v prostoru a manipulaci s nimi. Program bude umožňovat zobrazit zadané těleso ve scéně a interaktivní manipulaci s tímto tělesem, např. posun, rotaci, změna měřítka, promítání apod. |
|
8 | Juliova mn. | Vytvořte program pro interaktivní generování Juliových množin.Všechny parametry pro generování musí být možné interaktivně zadávat a měnit. |
|
9 | Rotující obdélník | Animujte rotující obdélník v prostoru (perspektivní zobrazení), na kterém bude namapován libovolný bitmapový obrázek (bez antialiasingu a jiných efektů). Tento projekt je potřeba realizovat bez využití nějaké grafické knihovny typu OpenGL, Direct X, Intel 3DR. |
|
10 | Rotující krychle | Animujte rotující krychli v prostoru (perspektivní zobrazení), jejíž stěny budou stěny barevné krychle vyjadřující barevný model RGB. Tento projekt je potřeba realizovat bez využití nějaké grafické knihovny typu OpenGL, Direct X, Intel 3DR. |
|
11 | Editace ploch | Vytvořte jednoduchý program pro editaci ploch pomocí křivek. Plochu zadávejte pomocí hranic: dvě protilehlé hranice plochy jsou tvořeny křivkami (libovolnými: Beziérovy, B-spline,...) a zbývající dvě přímkami. Výslednou plochu reprezentujte sítí trojúhelníků. |
|
12 | Stínování | Demonstrujte rozdíly mezi jednotlivými druhy stínování - konstantní, interpolace barvy, interpolace normály - na vhodně zvolených objektech. Tento projekt je potřeba realizovat bez využití nějaké grafické knihovny typu OpenGL, Direct X, Intel 3DR, .... |
|
13 | Lom světla | Demonstrujte lom světla na jednoduchém geometrickém útvaru. Dostatučujcí je koule. Pro vykreslování použijte metodu Sledování paprsku (Raytracing). Použitou metodu zdůvodněte a matematicky popište. |
|
14 | Bludiště | Simulujte procházení bludišťem z pohledu chodce. Chodec se může otáčet libovolně v rozmezí 360 stupňů. Stěny bludiště zobrazte jako barevné plochy nebo obrysově pomocí čar. Chůze a otáčení bude ovládáno pomocí kurzorových kláves. |
|
15 | Chůze po podlaze | Simulujte chůzi po podlaze složené ze čtvercových dlaždic. Vzhled dlaždice je dán libovolným bitmapovým obrázkem. Podlaha bude zobrazována z pohledu chodce. Chůze a otáčení bude ovládáno pomocí kurzorových kláves. Implementujte také dynamiku chůze: houpavý pohyb nahoru a dolů, zrychlení při vykročení, zpomalení při zastavení. |